revidované dňa 25.3.2020
USMERNENIE
(revidované znenie)
pre zamestnancov školy, žiakov, uchádzačov o štúdium a ich zákonných zástupcov
v období preventívnych opatrení na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19
A) Všeobecné ustanovenia
- Budova školy, školského internátu, školskej jedálne a športovej haly, ako aj ostatné priestory školy sú pre žiakov a verejnosť do odvolania uzatvorené. Nevyhnutné úradné záležitosti vybavíte po predchádzajúcej telefonickej dohode s riaditeľom školy na telefónnom čísle 0907849466.
- V období preventívnych opatrení nejde o karanténne opatrenie, ale o prerušenie vyučovania v škole, čím nie je vylúčená možnosť zabezpečenia vzdelávania, respektíve samoštúdia detí a žiakov inou formou, ako prezenčnou. Zároveň je dôležité zvýrazniť, že toto obdobie nie je ani obdobím školských prázdnin, ale ide o osobitný režim preventívnych opatrení na predchádzanie šírenia ochorenia COVID-19.
- V čase týchto preventívnych opatrení sú všetci zamestnanci školy povinní pravidelne, aspoň raz denne sledovať webové sídlo školy, resp. pracovný e-mail a webovú stránku zriadenú MŠVVaŠ SR www.ucimenadialku.sk.
- Aktuálne informácie pre rodičov a žiakov sú taktiež k dispozícii na: www.ucimenadialku.sk.
- V prípade, že niektorí zamestnanci nemajú k dispozícii internetové pripojenie bezodkladne o tom informujú svojho priameho nadriadeného, ktorý zabezpečí náhradný spôsob informovania o aktuálnom dianí.
B) Usmernenie vo vzťahu k nepedagogickým zamestnancom
- Riaditeľom určení zamestnanci zabezpečujú nevyhnutný chod školy po vzájomnej dohode nasledovne:
- zabezpečenie korešpondencie školy a kontrola priestorov školy: 2x týždenne po jednej hodine,
- nevyhnutná hospodárska, personálna, ekonomická a účtovná agenda: podľa potreby, najviac 2x týždenne po jednej hodine,
- nevyhnutné pedagogicko-organizačné záležitosti: podľa potreby, najviac 2 x týždenne po jednej hodine,
- iné nevyhnutné záležitosti: podľa potreby v nevyhnutnom rozsahu
- V čase nariadenej práce v určené dni sa má sa za to, že zamestnanec bol v práci celý deň, a teda mu prináleží plat za odpracovaný deň.
- Príchod na pracovisko a odchod z pracoviska zamestnanci zaznamenajú prostredníctvom čipu v elektronickom dochádzkovom systéme.
- Príchod na pracovisko je možný len s prekrytím horných dýchacích ciest, napríklad respirátorom, rúškom, šálom, šatkou, prípadne inou vhodnou ochranou.
- O plánovanej prítomnosti v práci zamestnanci vopred oboznámia svojho priameho nadriadeného, ktorý zváži nevyhnutnosť prítomnosti na pracovisku a zabezpečí prístupnosť pracoviska.
- Hospodárka školy zabezpečí, minimálne 1 pracovný deň pred plánovaným ukončením preventívnych opatrení, dezinfekciu pracoviska, resp. priestorov, kde sa zamestnanci v čase zabezpečenia nevyhnutného chodu školy zdržiavali.
C) Usmernenie vo vzťahu k pedagogickým zamestnancom a odbornému zamestnancovi
- Pedagogickí zamestnanci a odborný zamestnanec vykonávajú prácu z domu v rozsahu minimálne 3 hodiny denne, v ostatnom čase majú títo zamestnanci z dôvodu prekážok v práci na strane zamestnávateľa pracovné voľno. Tieto informácie uvádzajú v elektronickom dochádzkovom systéme nasledovne:
- Stĺpec „Z“ – prekážky na strane zamestnávateľa = 4,5
- Stĺpec „ Práca doma“ = 3
- Stĺpec „Opustenia“o = Dôležité prekážky na strane zamestnávateľa (bez uvedenia časových údajov)
- V čase práce z domu, jednotliví zamestnanci stručne evidujú svoje pracovné činnosti v elektronickom dochádzkovom systéme v stĺpci „Poznámka“ (napr. vypracovanie elektronického testu pre I.B, ústne skúšanie žiakov prostredníctvom videohovoru, spracovanie elektronického učebného materiálu pre II.C, vyhodnocovanie písomných prác, príprava na výchovno-vzdelávaciu činnosť, sebavzdelávanie apod.)
- V prípade, že pedagogickí zamestnanci, resp. odborný zamestnanec nemajú prístup k internetu, a teda nemôžu elektronicky komunikovať so žiakmi informujú o tom svojho priameho nadriadeného telefonicky, ktorý zabezpečí v spolupráci so správcom siete vybavenie nevyhnutné na plnohodnotnú prácu z domu a na online vzdelávanie žiakov.
D) Usmernenie vo vzťahu k žiakom a zákonným zástupcom žiakov
- Žiaci a ich zákonní zástupcovia využívajú virtuálne vzdelávacie prostredie prostredníctvom aplikácie Edupage. V prípade, že žiaci nemajú možnosť využiť toto prostredie, je ich povinnosťou pripravovať sa na vyučovanie samoštúdiom prostredníctvom učebníc a iných printových zdrojov a zároveň bezodkladne informovať zástupkyňu riaditeľa pre vzdelávanie PaedDr. Čibenkovú na telefónnom čísle 0917823046 o tejto skutočnosti, ktorá zabezpečí náhradný spôsob vyučovania na diaľku.
- Na základe usmernenia MŠVVaŠ SR dochádza k presunu, respektíve zrušeniu termínov jednotlivých častí maturitnej skúšky nasledovne:
- Externá časť a písmná forma internej časti maturitnej skúšky – riadny termín aj náhradný termín sú ZRUŠENÉ pre školský rok 2019/2020.
- Ústna forma internej časti MS prebehne v termíne do 2 týždňov od odvolania preventívnych opatrení.
E) Usmernenie vo vzťahu k žiakom ubytovaným v školskom internáte
- Nevyhnutnosť sprístupnenia školského internátu za účelom prevzatia osobných vecí zanechaných v našom školskom internáte je potrebné oznámiť formou SMS správy v tvare: Meno a priezvisko ubytovaného, číslo izby a miesto odkiaľ ubytovaný dochádza na telefónne číslo: 0907849466. SMS správy môžete zasielať do nedele 29.3.2020. Na základe množstva požiadaviek bude v týždni od 30.3.2020 vypracovaný harmonogram a organizácia sprístupnenia školského internátu pre jednotlivých záujemcov v súlade so zachovaním všetkých preventívnych opatrení pre obmedzenie šírenia sa koronavírusu. Tento harmonogram bude zverejnený na oficiálnom webovom sídle školy: www.sportovaskolaza.sk, ktorej súčasťou je školský internát.
- Vzhľadom na aktuálnu situáciu a fakt, že nevieme predvídať ako sa táto situácia bude vyvíjať odporúčam žiakom ubytovaným v školskom internáte, aby platby za ubytovanie realizovali v štandardnom režime s tým, že prípadné vzniknuté preplatky na poplatku za ubytovanie budú vysporiadané k 30.6.2020.
F) Usmernenie vo vzťahu k uchádzačom o štúdium
- Na základe usmernenia MŠVVaŠ SR dochádza k presunu termínov prijímacej skúšky nasledovne:
- Konkrétne termíny určia okresné úrady, odbory školstva v spolupráci s riaditeľmi škôl v období najskôr 1 týždeň po odvolaní preventívnych opatrení.
- Prijímacie (talentové) skúšky prebehnú v období jedného týždňa, pravdepodobne v jednom pracovnom dni.
- Bližšie infrmácie o mieste a termíne prijímacích skúšok dostanú zákonní zástupcovia žiakov prostredníctvom webového sídla školy, resp. formou SMS správy najskôr v prvý deň po odvolaní preventívnych opatrení.
G) Usmernenie vo vzťahu k realizácii projektu spolufinancovaného z ESF „Buď gramotný, buď in!“
- Členovia projektového tímu vykonávajú niektoré činnosti súvisiace z ich náplňou práce pre projekt z domu. Čas strávený výkonom týchto činností evidujú v elektronickom dochádzkovom systéme.
- Bližšie informácie budú sprostredkované prostredníctvom usmernenia MŠVVaŠ odborom implementácie projektov EÚ.
Toto usmernenie platí od 16. marca 2020
Revidované: 25. marca 2020
PaedDr. Peter Hruška
riaditeľ školy