To ako sa v škole cítime, ovplyvňuje to, aké výkony v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu podávame, ako sa nám darí či nedarí napĺňať vlastné predstavy i ciele a budovať nielen dobrý základ pre svoju lepšiu budúcnosť, ale najmä prežívať príjemne a užitočne prítomnosť.
Aj na základe tejto skutočnosti sa Spojená škola prostredníctvom všetkých zamestnancov a žiakov zapojila do projektu „Budovanie kultúry, klímy a mapovania potrieb“, zameraného na vytváranie dialogickej, rešpektujúcej a na rast (sebarozvoj) orientovanej kultúry v školách v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja.
Účastníci projektu boli rozdelení do 5 skupín aktérov a následne online testovaní, s cieľom vytvoriť stav otvorenosti pre sebapoznanie, osobnú a skupinovú sebareflexiu a zaujatie rešpektujúcich a konštruktívnych postojov voči inak zmýšľajúcim kolegom / žiakom a potenciálnym zmenám súčasného stavu. Výsledky testovania môžu napomôcť k odhaleniu skrytých problémov, zlepšeniu atmosféry a klímy na našej škole a tak skvalitniť nielen prostredie, ale najmä vzťahy medzi nami. Veríme, že táto skutočnosť sa prejaví v budúcom rozvoji školy. Všetkým zúčastneným učiteľom, žiakom, či ostatným pracovníkom patrí vďaka za ich otvorenosť a iniciatívu pri zlepšovaní prostredia, atmosféry a vzťahov na našej škole.